n0rrland

Tjo yo.
Nu har jag lov och jag befinner mig i norrland!
Dock är vädret här uppe inte alls som jag vill. Hemma i Köping är det snarare vår, här är det kallt & jävligt och nästintill vinter. Snön finns fortfarande kvar...
Åkte upp till Ånge i lördags. Där var det snö, men solen var på g och det var plusgradigt, så det var najs.
Min syster lyckades övertala mig att åka skoter (vilket jag inte gjort på megalänge, efter åkturen med josses bror adde..inga kommentarer på det), och det var fuck nice!
Jag måste erkänna att jag hade världens snyggaste outfit just då! Jockes blåsvarta skoterjacka (som var fem storlekar för stor, om inte mer), mina mörkblåa jeans & peders jättegummistövlar i grön färg. Jag kände verkligen för att ta en sväng till något partaj just klädd så.
Våran lilla skotertur varade i max en timme, sen satte vi oss på en tre meter hög snöhög, med varsin solstol, och njöt av den gula varma bollen i himlen. Rätt nice.
Dagen efter kom papsi och c/o och hämtade mig. Vi åkte hela långa hippiesträckan hem till föllinge, som förövrigt är byn som gud glömde.
Jag gjorde inget speciellt här igår, förutom att glo som en kängru på filmen patrik 1,5 och som en senad banan på oliver (min yngsta broder) som var mera hög än levande just då pågrundav en överdos av socker.

Denna dag har sugit hårt hitills i alla fall. Det första jag gjorde imorse när jag vaknade var att rasa ur sängen. Skadad och road begav jag mig ut i tvrummet, där jag i stort sett har befinnit mig hela dagen, som ett litet mongo.
Oliver har sprungit runt här hemma idag och sagt öl och skål - vet inte om jag ska ta det negativt eller positivt, eftersom ungen är två år gammal? xD
Idag fick jag även se att det kommit ut twilight skor... vad säger man? typ..suck?
Jag gillar twilight, nej jag älskar twilight men vafan liksom, det börjar gå för långt nu. Man kan göra twilight hamburgare nu också tydligen, haha. Det kommer inte förvåna mig ett dugg om det kommer komma ut twilight jeans, twilight hattar, twilight underkläder, twilight vantar, twilight paraplyn, twilight klockor m.m snart ><'

Det här lovet kommer bli tråkigt >:
Jag måste plugga (FAIL)
Jag har ingen lust att befinna mig utomhus så mycket eftersom det är jävligt kallt, och självklart har jag inte med mig passande kläder för sånt här..
Josse kommer tydligen inte hit till byn, så yihej. Där röck mina förväntningar inför vårat stora norrlandspartaj det här lovet också.
Jaja, jag funderar på att ta mig en vaaaarm dusch nu, innan jag blir isdrottningen herself :]
Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0