Mad world

Jag tycker verkligen inte om denna dag.
Min morgon var grymt stressig och sen i skolan blev det föreläsning med Mietek Grocher i hela tre timmar. Jag som hatar att sitta still så pass länge kände mig verkligen inte pepp innan han började prata, men när han väl satte igång så... jag blev helt tagen, helt ärligt.
Han berättade om hur han som tolvåring fick leva ett brutalt liv i Warszawas ghetto och efter det, ett flertal koncentrationsläger där han torterades i princip varje dag, fick ingen mat, skickades in i en gaskammare som han dock lyckades fly ifrån. Helt otroligt. Jag fattar inte.
Han berättade hela sin historia fram tills han den 2 maj 1945 blir fri utav röda korset, och hans historia var minst sagt otroligt stark och rörande.
Jag som inte ens är känslig, och som aldrig aldrig gråter öppet, satt där och grät. Fyra gånger, faktiskt. Jag mår fan illa när jag tänker på vilka människor det finns/fanns. Och det är tammefan ett jävla mirakel att han överlevde..
alla i hans familj dog, och han är hela 82 år idag. Härligt att han fick ett långt liv, eller ja, kommer ha ett långt till. Förhoppningsvis lever han mååånga år till!
Jag funderar på att vara liten av en g33k och köpa hans bok.
Jaja. Nu tänkte jag kolla på project runway och sen sova. Är rätt så jävla sliten..
Ha're gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0